check
תחרות החיבורים הראשונה (מאי 2019) | אמירים תוכנית הצטיינות

תחרות החיבורים הראשונה (מאי 2019)

הזוכה בתחרות החיבורים הראשונה (מאי 2019) הוא החיבור "הגיבורים של העידן: תפיסות של אקטיביות ופסיביות ביחסי מין הומוסקסואליים - הפרפורמנס של אושר סבג כמקרה בוחן", מאת אסף רוט, תלמיד שנה ג'. החיבור המלא מופיע בתחתית העמוד.

 

אסף בחר לתרום את כספי הפרס לעמותת "מעברים". להלן כמה מילים ממנו על העמותה:

תכנית אמירים גאה לתרום סכום צנוע זה לארגון "מעברים" הפועל למען שינוי בר קיימא לקהילה הטרנסית. ארגון "מעברים" מסייע לא/נשים טרנסים ושונים מגדרית "להחלים מהדיכוי המגדרי אותו עברו" באמצעות "בניית חוסן (כלכלי, נפשי, רגשי) לצורך ביצוע השינו שהם/ן עוברים/ות".* בד בבד עם פעילותו למען שינוי ועיצוב מדיניות במערכות הרלוונטיות כדי להתאימן לקהילה הטרנסית וליצירת שינוי חברתי רחב. בין יוזמותיו של הארגון ניתן למנות את הקמת המרכז לשירות המענה הפרטני לחברי ולחברות הקהילה, לרבות סיוע משפטי במקרה הצורך, ייסוד תכנית מלגות לבני ולבנות הקהילה, הקמת קבוצת נוער, וקיום קורסים ואירועים שונים. זאת לצד פעילות בכנסת, מול משרדי ממשלה, ביטוח לאומי ובתי המשפט, כמו גם ארגונים במגזר השלישי, כדי לקדם את צרכי הקהילה הטרנסית ולמען הסברה בנושאי מגדר. אנו מאמינים שחברה שמתייחסת בכבוד לשונות מגדרית, ומזעזעת, בתוך כך, ערכים יסודיים של השקפת עולם פטריארכלית ומזיקה, מיטיבה למעשה עם כולנו.

*הציטוטים המופיעים לעיל לקוחים מתוך אתר הארגון.

 

תודה רבה לוועדת השיפוט - רוני פאוסט (שנה ג'), רועי אילני (שנה ב'), ואדם חייקין ליפשיץ (שנה ב') - ולרכזת התחרות, דניאל בביץ (שנה ב')!