check
משתתפי "טנדם" אמירים משתפים | אמירים תוכנית הצטיינות

משתתפי "טנדם" אמירים משתפים

 

אני מאמינה גדולה בפרויקט הטנדם. חילופי שפות עם דובר ילידי הם דרך מעולה להתקדם בשפה לאחר שמגיעים לרמת המתקדמים. זוהי הזדמנות פז לגלות, להכיר ולפגוש – לגלות שאנחנו מסוגלים להשתמש בשפה יותר ממה שחשבנו, להכיר דקויות של תרבות זרה המעניינת אותנו, לפגוש חברים חדשים מכל העולם או סתם ליהנות. כרכזת הפרויקט בתשפ"ב, זכיתי לראות חברויות נרקמות, וכך קרה גם אצלי. אני מעודדת את כל המעוניינים מתכנית אמירים להצטרף!

נעמה תירושיטנדם 3

***

בשבילי התכנית איפשרה קודם כל להכיר חברה, חברה באמת. ודרכה גם לפגוש את ירושלים, את המרחב ואת כל הדעות הקדומות האינסופיות שהיו לי על מי שלא פגשתי מספיק לפני כן. ההבדל בין ללמוד על שפה לבין ללמוד שפה, ההבדל בין ללמוד על תרבות לבין להכיר תרבות עובר בעיניי במפגש אישי. עם זאת, כמו כל תכנית, היא דורשת השקעה ובלעדיה לא כדאי. ממליץ לכל מי שיש לו את הרצון האמיתי להכיר וללמוד.

רועי אירני

***

במהלך השנה השלישית ללימודים השתתפתי בפרויקט הטנדם, במסגרתו הכרתי סטודנטית מגרמניה שלמדה פה. המפגשים איתה לקחו את הרמה שלי בגרמנית כמה שלבים קדימה. בזכות המפגשים שלנו מצאתי את עצמי מנהל שיחות שלמות בגרמנית, וגם הכרתי חברה חדשה.

אלון איזקטנדם 5

***

פרויקט הטנדם בו לקחתי חלק במסגרת התואר היה משמעותי מאד עבורי. היה לי המזל להשתתף בשלשת טנדם של עברית-ערבית-ספרדית, ולאחר מכן בטנדם עברית-ערבית.

בשני המקרים הייתה לי חוויה נפלאה, שאפשרה לי גם להשתפר בשפה המדוברת ולתרגל אותה מדי שבוע, וגם להכיר את התרבות של דובריה. אני בקשר עד עכשיו עם השותפה שלי מחילופי השפה בערבית, אנחנו נפגשות כל כמה שבועות גם כדי לעזור אחת לשנייה עם לימודי השפה, אבל בעיקר כי נוצרה בינינו חברות בזכות מפגשי הטנדם. אני ממליצה לכל מי שלומד שפה חדשה ורוצה ללמוד להשתמש בה ברמה יומיומית, למצוא לעצמו בן או בת זוג לתרגול, ועל הדרך לעזור לאדם אחר ללמוד עברית.

ליהי יעקביטנדם 4

***

במסגרת התואר הראשון למדתי איטלקית במשך שנתיים ורציתי לשמור על המיומנות שרכשתי ולהמשיך להתקדם, במיוחד בכישורי הבעה והבנה בעל פה. כחלק מפרויקט הטנדם של אמירים והיחידה ללימודי שפות נמצאה לי פרטנרית לשיחה – דוברת איטלקית ולומדת עברית. כחלק מהפרויקט אנחנו נפגשות או משוחחות בטלפון ומתרגלות את השפה על בסיס קבוע, ועם הזמן גם יצרנו חברות. אנחנו משתפות ולומדות על הרקע שלנו המשפחה והתרבות ונהנות להשתפר בסביבה נעימה ומהנה. תודה רבה לעוסקות במלאכה על היוזמה הנהדרת הזאת, וכמובן ממליצה מאוד למי שלומדים שפה להצטרף!

שחר מאיר