check
למה כדאי ללמוד באמירים? | אמירים תוכנית הצטיינות

למה כדאי ללמוד באמירים?

תכניות הצטיינות בישראל מבוססות בדרך כלל על הענקת מלגה תוך הישענות על קורסים המוצעים ממילא על ידי המוסד. משום כך לתכנית 'אמירים'—תכנית המציעה תואר המושתת על קורסים בלעדיים לכיתות 'אמירים'—אין מקבילה בארץ. קבלה לתכנית "אמירים" היא הישג בפני עצמו, שפותח דלתות מקצועיות בהמשך. מי שיתקבלו לתכנית ייהנו מלימודים מרתקים, מפתיעים ומאתגרים. מי שילמדו בתכנית, ילמדו בכיתה אורגנית, ובאופן זה ייהנו גם מלימוד במסגרת קבוצה קבועה ותוססת, קבוצה בה נרקמים קשרים ארוכי טווח, המסוגלת לספק תמיכה חברית ולאפשר לימוד עומק.

 

קצת לעומק

כתיבההן באקדמיה והן מחוצה לה עולה ההכרה בחשיבותם של רוחב האופקים, גמישות מחשבתית ושל יכולות אנליטיות מגוונות הנדרשות בימינו. היכרות עם אופני חשיבה במדעי הרוח מעודדת יצירתיות, המובילה לגילויים חדשים במדע, בשוק העבודה הפרטי ובמגזר הציבורי. ייחודה של תכנית "אמירים" טמון בהיצע עשיר של קורסים ייחודיים לתכנית. מתכונת הלימוד אינטימית וקהילתית.

פרט לקורסים של התכנית, ניתנת גם בחירה רחבה של קורסי בחירה מכל האוניברסיטה. בדרך זו נוצרת קהילה לומדת, החופשית גם לבחור קורסים בהתאם לתחומי העניין שלה, ולהרכיב תכנית עצמאית.

התכנית כוללת לימוד של שפה זרה שניה, ומי שיתקבלו לתכנית יקדישו מאמץ וזמן בכיוון זה. כחלק מהיעד הזה, התכנית מעודדת שיתופי פעולה הקשורים בלימוד בצוותא עם סטודנטים וסטודנטיות מחו"ל. הלמידה מלווה בהנחיה צמודה של הצוות המתרגל, ליווי המכוון לשדרג את איכות הכתיבה. בשנים האחרונות למדו בתכנית תלמידי/ות משפטים, כלכלה, פסיכולוגיה, פיסיקה, ביולוגיה, מתמטיקה, היסטוריה, ספרות השוואתית, בלשנות, פכ"מ, פילוסופיה, מוסיקולוגיה, קוגניציה ועוד.

מועדון התכנית כולל הרצאות, מופעים, ביקור בתערוכות ובסדנאות. בחירת התכנים של המועדון, נעשית בשיתוף פעולה הדוק עם קהילת 'אמירים'.

קבלה לתכנית מזכה במלגת שכר לימוד מלאה.